Zbiór kilku przypadków, gdzie choć jeden element katastrofy był choć trochę zbliżony do tego, co wydarzyło się w Smoleńsku z Tupolewem (np: uszkodzenie lub oderwanie części skrzydła).
Jako przykład możliwości zniszczenia skrzydła dużego samolotu przez dużo słabszy element można wskazać wypadek z 29.09.2006 r. gdzie samolot Embraer EMB-135BJ odciął wingletem (końcówką skrzydła wywiniętą do góry) prawie połowę skrzydła samolotu Boeing B737-800, w wyniku czego załoga samolotu Boeing utraciła kontrolę nad samolotem, co spowodowało jego zderzenie z ziemią i śmierć wszystkich osób na pokładzie. Samolot Embraer wylądował bezpiecznie na najbliższym lotnisku.
Nie trzeba dodawać, że po utracie tak znaczącej siły nośnej Boeing nie miał szans uniknąć obrotu i niekontrolowanego korkociągu.
Samolot uderza w pas, traci końcówkę skrzydła i dokonuje obrotu.
FedEx Flight 80 Accident At Narita Airport - MD-11
Crash test dużego samolotu - badano między innymi wytrzymałość skrzydeł w zderzeniu z drewnianymi słupami telegraficznymi.
Lockheed Constellation F-0453 Transport Crash Safety
Odłamana końcówka skrzydła jest zdolna do dalekich lotów, nawet ponad 100 m z "wysokości ziemi".
Problemy z lądowaniem TU-154
TU-154 wypada z pasa w młody las. Niewielka średnica drzew, co łatwo porównać z człowiekiem na zdjęciu.
Samolot wpada w las. France - Mulhouse - Airbus A320 Crash during auto landing.
Bardzo szybki obrót dużego samolotu. At Least 14 Dead in Congo Plane Crash
Bardzo szybkie obroty samolotu wokół własnej osi po utracie skrzydła
Szczątki samolotu lotu Germanwings Flight 9525
Niski przelot (tzw. low pass) TU-154
Komentarze
Prześlij komentarz